onsdag den 22. august 2012

Blodprøver )-:

Blodprøver, vaccinationer, nåle... det er bare ikke mig!

Jeg er en af de mange mennesker i verden, som lider af nålefobi/angsten for, at skulle have noget tukket ind i sig, også kaldet:

- trypanofobi - angsten for indsprøjtninger
- vaccionofobi - angsten for vaccinationer

- enetofobi - angst for nåle

Jeg var på sygehuset i dag, for at få taget blodprøver, og jeg er virkelig ikke glad for nåle! Jeg får angstanfald, ryster over hele kroppen, får åndedrætsbesvær og tårer  øjnene, går fuldstændigt i panik!
Idag var kun anden gang i hele mit liv, at jeg har fået taget en blodprøve, og jeg synes selv, at jeg klarede det rigtig flot!
Sidste gang fik jeg mit sædvanelige panikanfald, men i dag tænkte jeg bare: "hurtigt overstået, hurtigt ud!" Jeg tog armen frem, trippede helt vildt med benene, bed mig selv i læben og fil ellers tårer i øjnene, men meget bedre end sidste gang!
- man venner sig nok aldrig helt til det..



Håber i alle sammen har en dejlig dag!



Ingen kommentarer: