mandag den 6. august 2012

Opskrift på saltmandler

Vil lige dele en lille opskrift med jer. Den er super simpel, og et lækkert alternativ til chips, saltede peanuts og andre ting. God som snack, og er blevet et hit her i familien (-;


Ingredienser:
200 g mandler
2 dl vand
1 spiseske groft salt/havsalt (Maldon er bedst)

Fremgangsmåde:
Start med at tænde ovnen på 150 grader.
Kom vandet og salten på en pande, tænd panden på det højeste, bland det hurtigt sammen, og tilsæt så mandlerne.
Rør lidt rundt i mandlerne, når vandet begynder at koge, og lad ellers vandet dampe væk.
Imens vandet fordamper, skal du gøre en bageplade klar med bagepapir.
Når vandet er fordampet, hæld da mandlerne ud på bagepladen, fordel dem, og sæt dem i ovnen i 20-30 minutter (hold øje med dem).
Så har du saltmandler (-;


Jeg lavede lidt om på opskriften, da jeg lavede saltmandler sidst. I stedet for at bruge 200 g mandler, brugte jeg i stedet 300 g, men ændrede da også mængden af vand til 3 dl. Vi havde ikke mere Maldon, så jeg brugte almindeligt salt (kan ikke anbefales, da man skal være meget nænsom med, hvor meget man bruger, da det hurtigt bliver MEGET salt!). Jeg brugte kun 1 spiseskefuld, men det var lige før, at det vra for meget...












Enjoy! (-:

Ingen kommentarer: