tirsdag den 13. november 2012

Back in time - Cola, chokolade, skumfidus kage

Årha, minder, minder... En af mine gamle veninder og jeg bagte engang en "Cola, chokolade, skumfidus kage". Vi havde det simpelthen så sjovt med den, og den smagte rigtig godt!
- Så fandt en af mine veninder denne opskrift på nettet, og så blev jeg simpelthen nødt til at lægge den ind! (jeg vil ikke forsikre om, at det er den samme, men den ligner en del (-: )

Opskriften er fundet her: Cola, chokolade, skumfidus kage (-:


COCA COLA KAGE
Kage:
5 dl mel
2½ dl sukker
100 g margarine
3 spsk cacao
2½ dl Coca Cola
1¼ dl kærnemælk
2 piskede æg
1 tsk bagepulver
1 tsk vanilie
4 dl skumfiduser
Glasur:
50 g smeltet smør
3 spsk cacao
7 spsk Coca Cola
500 g flormelis
Sigt mel, bagepulver og sukker i en skål. Opvarm margarine, Coca Cola og cacao til kogepunktet. Hæld det over mel/sukker og bland det godt. Tilsæt resten af ingredienserne og bland godt. Dejen vil være ret tynd. Hæld dejen i en bradepande og kom skumfiduser over.
Bag ved 175° i ca. 30-35 min.
Glasuren blandes og hældes over kagen mens den stadig er varm.

Ingen kommentarer: