tirsdag den 23. oktober 2012

Filmanmeldelse og bedømmelse #1

FILM 1 - Whisper


 
Filmen Whisper er en gyserfilm fra 2007, instrueret af Stewart Hendler og skrevet af Christopher Borrelli.
Kort og godt - Filmen centrerer sig om kidnapningen af en dreng, hvis evner skaber uforudsete konsekvenser for sine kidnappere.
 
Anmeldelse og bedømmelse:
Jeg har en lidt blandet holdning omkring denne film. Jeg synes, at starten er elendig. Optakten/indledningen til filmen er temmelig dårlig, og indleder ikke rigtig til noget uhyggeligt. Samtidig synes jeg, at ulvene, som bliver præsenteret i starten af filmen, er mere søde, end de er uhyggelige og skræmmende. Dette bliver dog bedre senere i filmen. Jeg kan dog stadig ikke se grunden til, at disse ulve er til stede, da jeg ikke mener, at de bidrager med noget specielt til filmen.
 
Filmen bliver hurtigt meget ensartet og på en måde langtrukken, da den nærmest bare kører i det samme hele tiden.
 
En af de ting, som jeg godt kan lide ved filmen, er den uvished, der er. Man ved ikke hvad drengens næste træk er, dog kan dette også blive så urealistiskt til sidst, at det bliver en smule plat.
Billederne/tegningerne på det værelse, hvor drengen er, kan jeg på en måde godt lide. De er et godt element i filmen
 
Jeg har læst om flere på nettet, som har rost denne film meget, så måske er det bare mig, som forventer noget mere af en gyserfilm.
 
 

FILM 2 - Paranormal activity 4

 


Filmen Paranormal Activity 4 er den 4. fortsættelse til de andre Paranormal Activity gyserfilm, og havde præmiere her i oktober 2012. Instruktørerne til filmen er Henry Joost og Ariel Schulman.
Kort og godt: Har man set de andre Paranormal Activity film kan jeg sige, at det er en fortsættelse til den sidste af dem. I slutningen af 3'eren ser man hvordan Kate og drengen Hunter går væk sammen, hvilket egentlig er indledningen og byggestenene for 4'eren. Denne nye familie, som vi bliver introdukseret for bliver, ligesom de andre familier, ofre for dette paranormale fænomen, som påvirkerne personerne mentalt og fysisk.

Anmeldelse og bedømmelse:
Set i forhold til de andre Paranormal film, synes jeg hverken at denne er den dårligste eller bedste. Den har en god grundfortælling, som egentlig bliver ført rimelig godt frem.
Der er nogle gode uhyggelige træk i filmen, dog med færre chokscener end i de andre film, hvilket jeg synes er lidt synd, da det er det man forbinder med Paranormal filmene og lidt forventer vil komme.
Skuespillerne i filmen spiller godt, hvilket jeg ser stort på, da det er træls at se på dårlige skuespillere.
Ligesom i de andre film, er de fysiske skader, som personerne i filmen bliver udsat for, dårligt lavet og platte (og der er en del af dem i denne film), hvilket trækker den gode bedømmelse af filmen en smule ned.
Slutningen af filmen er virkelig dårlig. Pludseligt kommer en masse mennesker og så kommer underteksterne bare. Det virker som om, at slutningen ikke er helt gennemtænkt, og det, at det går så hurtigt til sidst, og at man egentlig ikke får af vide, hvad det egentlig er, der foregår, gør at slutningen bliver en smule meningsløs.
Alt i alt, er det en god film, og jeg synes helt klart at man skal tage ind at se den (også fordi det lidt er et must, hvis man har set de andre Paranormal film).


Det blev et langt indlæg, dog skrevet i et fritkvarter, så jeg undskylder for fejl.. Jeg håber det er okay og at I kan bruge filmanmeldelserne til noget (-:

Ha' en dejlig dag!


 

Ingen kommentarer: